انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و حقوق بشر ایران                                                                                       بازگشت به صفحه اصلی

بازداشت شده گان18 مرداد در بند240 اوین به سر میبرند

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
بازداشت شدگان روز 18 مردادماه در برابر منزل منصور اسانلو، در بند 240 زندان اوین به سر می برند.
به گفته ی منابع خبری این افراد پس از بازداشت، ابتدا به کلانتری 147 نارمک منتقل شده و سپس به بند 240 زندان اوین انتقال یافته اند.
همچنین علاوه بر 5 تن اعضای سندیکای شرکت واحد، طاهر صادقی و فاطمه آجرلو نیز جزء بازداشت شدگان روز پنجشنبه می باشند که هم اکنون در سلول انفرادی نگهداری می شوند.
گفتنی است اتهامات این افراد از سوی دادگاه انقلاب" اقدام علیه امنیت ملی"، " تجمع غیرقانونی" و " اخلال در نظم" عنوان شده است.
لازم به ذکر است روز گذشته خانواده این افراد پس از حضور در برابر دادگاه انقلاب، موفق به دیدار با قاضی حداد شده اند، خانواده بازداشت شدگان می گویند:" معاون امنیت دادستان برای آزادی بازداشت شدگان قول مساعد داده است." با این حال شنیده ها حاکی است، برای این 7 نفر قرار بازداشت موقت یک ماهه صادر شده است.
روز 18 مرداد ماه از سوی سازمانهای بین المللی کارگری "روز همبستگی با کارگران زندانی" عنوان شده بود، که به دعوت سندیکای شرکت واحد قرار بود مردم با حضور در منزل منصور اسانلو با خانواده ایشان همدردی نمایند اما نیروهای امنیتی با محاصره منزل این فعال کارگری ، اقدام به بازداشت 7 تن از حاضران در محل نمودند.

(اینجانظر بدهید)