انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و حقوق بشر ایران                                                                                       بازگشت به صفحه اصلی

صالح کهندل نزدیک به 6 ماه است که در زندان اوین به سر می‌برد

دوستان عزیز
صالح کهندل نزدیک به 6 ماه است که در زندان اوین به سر می‌برد و در مورد اتهاماتش هنوز هیچ پاسخی به خانواده او داده نشده است.
نامبرده بدون هیچ جرمی دستگیر شده و کامپیوتر، سی دی ها و آلبوم عکس‌هایش را نیز ضبط کرده‌اند.
شغل صالح مسافرکشی بود و با هزار مصیبت مخارج خانه را تامین می کرد . حالابا دستگیری او همسر و بچه‌های 9 و 12 ساله‌‌اش در وضعیت مالی بسیار دشواری قرار گرفته اند.
روز سه شنبه مورخ ١٥/١٢/١٣٨٥ او به اتفاق همسر خود برای خرید بیرون می روند. آقای صالح همسرش را ساعت ٩ صبح زیر پل ستارخان پیاده میکند. هنگامی که همسر او از ماشین دور میشود ماموران وزارت اطلاعات با ماشین های خود جلوی ماشین صالح را گرفته و اجازه حرکت به او نمی دهند و او را با خود برای گشتن محل سکونتش میبرند.وقتی به خانه میرسند و در میزنند، چون دختر کوچک او تنها بود از ترس در را باز نمی کند و انها با شکستن شیشه در ورودی ساختمان وارد منزل میشوند که باعث ترس و وحشت دخترش میشوند.ماموران بعد از ورود شروع به گشتن خانه میکنند و همه جا را به هم میریزند.مشخص نبود آنها به دنبال چه چیزی میگشتند که حتی آلبوم عکس های خانوادگی ما را به هم زده بودند.
خانم عالم مددزاده همسر آقاي صالح كهندل بعد از چند روز دوندگي به دادگاه انقلاب پی میبرد كه همسرش را به بند انفرادي 209 زندان اوين برده اند و بعدا با تلاشهای مستمر موفق میشود يك ملاقات نيم ساعته با همسرش داشته باشد. صالح در این ملاقات اظهار میدارد که به او اتهاماتی واهی و بی پایه زده اند در حالي كه او هيچ جرمی مرتکب نشده است. و اکنون پرونده صالح را بدون هيچ جرمی به شعبه 15 دادگاه انقلاب ارجاع داده اند
همسر صالح در همان ملاقات کوتاه پی میبرد که همسرش در زندان دچار بيماريهاي پوستي و قلبي و گوارشي شده است و احتیاج به رسیدگیهای پزشکی عاجل دارد.
همسر صالح ازهمه آزادی خواهان ، وبلاگ نویسان ، و سایت های اینترنتی تقاضای حمایت دارد
ما را در مقابل زورگویان تنها نگذارید
با سپاس و تشکر
کمپین صالح کهندل
http://kampigsaleh.blogspot.com/

(اینجانظر بدهید)