انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و حقوق بشر ایران                                                                                       بازگشت به صفحه اصلی

سه جوان ساوه ای امروز اعدام شدند



به گزارش خبرگزاری ایرنا، سه جوان 24 تا 28 ساله که پیش تر اعلام شد قرار است سحرگاه فردا اعدام شوند، صبح امروز در شهرستان ساوه در ملاعام بدار آویخته شدند।
اين سه نفر از اعضای یک خانواده بودند و محمود مقيمی، محمد شارعی و داود شارعی نام داشتند.
روز گذشته نیز یک نفر در زندان زاهدان اعدام شد.
روزنامه "اعتماد ملی" در شماره روز پنج شنبه خود در باره سه جوان اعدام شده در ساوه نوشته بود " حكم اعدام آنها در حالی قرار است اجرا شود كه متهمان هیچ‌ گونه سابقه كیفری نداشته و تاكنون حتی یک شكایت توسط اهالی محل از آنها مطرح نشده است؛ ولی قرعه نخستین اوباشان ساوه به نام آنها درآمده است. وكیل‌ مدافع متهمان در مورد زندگی آنها گفت محمود جوان‌‌ ترین متهم این پرونده، 24‌ساله است. او در مغازه پدرش شاگردی می ‌كرد و اهالی محل برای محمود هم مانند پدرش احترام قائل بودند. پدر محمود معتمد محله است. او با شنیدن حكم اعدام تنها پسرش به‌ شدت شوكه شد. وضعیت مادر محمود بدتر از پیرمرد است. او به غیر از شنیدن خبر اعدام پسرش، خبر اعدام دو نوه‌ اش را هم تحمل كرد. محمود، دایی محمد و داوود است. وكیل ‌مدافع این سه جوان گفت، نه ‌تنها در محله، در كل شهرستان ساوه هیچ‌ كس تا به حال از این سه جوان شكایت نكرده و آنها پیش از این حادثه حتی پایشان هم به كلا‌نتری باز نشده بود. چهار روز دیگر یعنی دوشنبه هفته آینده قرار است این افراد به عنوان اولین اشرار و اوباش ساوه در این شهرستان به دار آویخته شوند. نه ‌تنها خانواده متهمان، بلکه بسیاری از اهالی ساوه نیز از اجرای این حكم نگرانند و با امضای توماری صلاحیت اخلاقی این افراد را تائید كرده اند. ‌ بدون شک با اعدام این افراد، نگرانی اهالی این شهرستان به بسیاری استانها و شهرستانهای دیگر سرایت می ‌كند."

(اینجانظر بدهید)