انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و حقوق بشر ایران                                                                                       بازگشت به صفحه اصلی

به گزارش خبرگزاری حکومتی فارس، سعید مرتضوی، دادستان انقلاب تهران گفته است "شانزده نفر از اراذل و اوباش دستگيرشده مشهور تهران كه مرتكب، تجاوز به عنف، ش

به گزارش خبرگزاری حکومتی فارس، سعید مرتضوی، دادستان انقلاب تهران گفته است "شانزده نفر از اراذل و اوباش دستگيرشده مشهور تهران كه مرتكب، تجاوز به عنف، شرارت و آدم ربايي شده بودند، اعدام شدند."وی گفت "دوازده نفر از اين اشرار، سحرگاه امروز در زندان اوين به دار مجازات آويخته شدند و حكم اعدام 4 نفر ديگر از آنها نيز هفته گذشته اجرا شده بود."
وي گفت "كليه اراذل و اوباش اعدام شده مرتكب جرائمي مانند شرارت، زورگيري، تجاوز به عنف، ‌قمه‌كشي و آدم ربايي شده بودند."
مرتضوي تصريح كرد "براي 17 نفر ديگر از اراذل و اوباش نيز درخواست صدور حكم اعدام شده است."
خبرگزاری فرانسه نیز در همین رابطه در گزارشی از تهران نوشت 12 نفر امروز در تهران اعدام شدند. دادستان تهران اتهام این افراد را "قاچاق مواد مخدر و آدم ربايی" عنوان کرده است.
بنا براین گزارش، سعید مرتضوی، دادستان رژیم در تهران به واحد مرکزی خبر (صدا و سیمای رژیم) گفته است "این افراد به اتهام چند فقره آدم ربايی، تجاوز و فروش صدها کیلو مواد مخدر اعدام شدند."
مرتضوی همچنین گفته است "چهار تن دیگر از اعضای این گروه هفته گذشته اعدام شده بودند."
در این گزارش اسامی اعدام شدگان، تاریخ دستگیری و محاکمه آنان در دادگاه و همچنین محل اعدام آنها اعلام نشده است.
مرتضوی گفت "برای 17 تن دیگر نیز تقاضای حکم اعدام شده که دادگاه جزايی تهران در این باره تصمیم خواهد گرفت."
خبرگزاری فرانسه نوشت روز 10 ژوئیه سخنگوی قوه قضائیه گفته بود که برای 20 تن از "اراذل و اوباش" که اخیرا دستگیر شده اند، حکم اعدام صادر شده است. او همچنین از اجرای حکم سنگسار مردی در استان قزوین خبر داده بود.
این خبرگزاری نوشت طی هفته های اخیر اجرای احکام اعدام در ایران بویژه حلق آویز محکومین در ملاعام شدت گرفته است.

(اینجانظر بدهید)