انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و حقوق بشر ایران                                                                                       بازگشت به صفحه اصلی

گزارش کوتاهی از نشست اعضای مرکزی کانون دفاع از حقوق کودکان به مناسبت روز جهانی کودک

گزارش کوتاهی از نشست اعضای مرکزی کانون دفاع از حقوق کودکان به مناسبت روز جهانی کودک

این نشست در پی ممانعت از بر پایی همایش دفاع از حقوق کودکان توسط اعضای کانون در سنندج برگزار شد در این نشست اعضای کانون در مورد کار های کانون در آینده بحث و گفتگو کردند سخنرانی آمانج زمانی بر لزوم هر چه بیشتر کارها و درک شرایطی جدید که در آن کانون بعد از چند سال فعالیت در جامعه و سنت کردن مراسمات روز جهانی کودک و فستیوال های مختلف پرداخت همچنین بر لزوم جدی کاری در قبال معضلات و مشکلات کودکان در جامعه و اعتراض کردن به آن و به سر انجام رسیدنش صحبت کرد و به یک مورد از نامه های یک کودک به کانون در مورد اینکه پدرش عراقی است و به خاطر این قضیه از مدرشه بیرونش کرده اند اشاره کرد و اینکه او در نامه گفته است که اگر نگزارند درس بخواند خودکشی می کند و گفت که ما باید در این مسائل به طور موثر دخالت کنیم و این یک نمونه تنها نیست و ما باید بتوانیم در مسائلی اینچنین با جدیت اقدام کنیم و نگذاریم سرنوشت کودکان قربانی شود.
و بعد آقای عبدالملکی در زمینه بهداشت کودکان و سو تغذیه و مشاوره برای آنها سخنانی ایراد کرد و سپس آقای چوپانی در مورد کار برای کودکان در ابعاد بیشتر و تشکیل کمیته های مختلف برای پیشبرد کار صحبت کردند . در ادامه آرام زمانی در مورد معضلات عظیم جامعه و وضعیت بد زندگی کودکان در آن صحبت هایی ایراد کرد وی افزود این معضلات آن قدر زیاد است که کارهای ما در پاسخ به این شرایط کافی نیست و در مورد فعالیت های بیشتر و مسئول شدن برای انجام کارهای اجتماعی در قبال این شرایط صحبت کرد.
در ادامه نازی سعیدی از اعضای کانون در مریوان در مورد کودکان ناتوان و کودکان طلاق در جامعه صحبت کردند وی در لزوم توجه به انتخاب کودکان و آموزش کودکان و لزوم توجه به گرایشات جسمی روحی و روانی کودکان در خانواده و جامعه و توجه به دنیای کودکان سخنانی ایراد کرد.
جمال محمدی مسئول روابط عمومی کانون در مورد توده ای شدن روز افزون کانون و سازماندهی ملزومات مالی مطالب سخنانی ایراد کرد.
به دنبال آن خانم شتاو نودنیان در مورد رشد کودکان در جامعه ای که دچار فقر و نبود آموزش درست است صحبت کرد و به مشکلات و بحران هایی که برای کودکان در جامعه اتفاق می افتد اشاراتی کرد و در آخر در مورد آموزش هایی انسانی در زمینه ها و ابعاد مختلف برای کودکان و خانواده های آنها صحبت کرد.
در ادامه آقای کاروان در سیه مقاله ای در زمینه وضعیت بد کودکان در مرزها با ارائه آمارهای مختلف در زمینه های کار کودکان ارائه کرد و در قسمتی از مقاله به قربانی شدن کودکان در جنگ و محکوم کردن جنگ اشاره کرد.
در ادامه بیانیه ای که برای مراسم های کانون آماده شده بود در این نشست خوانده شده در قسمتی از مراسم هم فیلم مستندی از کارهای کانون در یک سال گذشته به نمایش در آمد که در قسمتی از آن قطع نامه ای از مراسم سا های گذشته به نمایش در آمد که اعضا با شورو شوق هم زمان با تشویق مردم در فیلم تشویق می کردند و بر لزوم تاکید بیشتر برای توده گیر شدن این مطالبات از جانب مردم توسط کار و فعالیت های بیشتر کانون صحبت های از طرف اعضا ایراد شد.
در ادامه آمانج زمانی در بخش دوم صحبت هایش با توجه به اوضاع ایران و تهدیدات جنگی که بر ابران سایه انداخته صحبت هایی ایراد کرد وی گفت که اولین قربانی جنگ کودکان هستند و ما به عنوان کسانی که در مقام دفاع از آنها تلاش می کنیم باید به عنوان بخشی از جنبش ضد جنگ امر خود را در مورد آگاهی دادن به جامعه و محکوم کردن هر گونه جنگ به پیش بریم وی به عراق اشاره کرد که جولانگاه ارتجاعی ترین نیروهای ضد انسانی شده است و جامعه ای پاره پارهای که کل شیرازه ی آن به هم خورده است وی افزود بخشی از کار ما باید محکوم کردن جنگ در این مدت با شیوه های مختلف باشد.
همچنین با صحبت های اعضا تصمیم گرفته شد که بزودی مراسم های مختلف در همه شهرها انجام گیرد و تدارکاتی برای آن انجام پذیرد . در پایان با کف زدن اعضا این نشست با موفقیت تمام شد.

روابط عمومی کانون دفاع از حقوق کودکان------------------------------------------------------------
مطالب بيشتر در اين مورد را در وبلاگ کانون دفاع از حقوق کودکان بخوانيد
http://koodakan.blogsky.com/

(اینجانظر بدهید)