انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و حقوق بشر ایران                                                                                       بازگشت به صفحه اصلی

استفاده از كلمه «زن» در صدا و سيمای رژیم ممنوع شد

استفاده از كلمه «زن» در صدا و سيمای رژیم ممنوع شد.
سایت نوروز: پس از آنكه دولت نهم، مركز امور مشاركت زنان را به مركز امور زن و خانواده تغیير نام داد، گویی رسانه‌های جناح حاكم از جمله صدا وسیما نیز تصمیم گرفته‌اند به جای كاربرد واژه «زن» از واژه «خانواده» استفاده كنند.
شبكه خبر صداو سیما روز دوشنبه در بخش خبری نیمروزی به انتشار خبری در مورد تجمع زنان اسپانیا به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان پرداخت و با تحریف نام این روز به «روز جهانی مبارزه علیه خشونت‌های خانگی»، اعلام كرد كه زنان اسپانیا در اعتراض به افزایش خشونت مردان علیه «خانواده» -بخوانید زنان- تظاهرات كردند.
این در حالی است كه نه تنها صداوسیما از انتشار اعتراضات زنان ایران به اعمال خشونت‌های جنسیتی خودداری می‌كند، بلكه رسانه‌های مستقل نیز مجبور به خودسانسوری در مورد این مساله هستند و زنان ایرانی اعتراض‌كننده نیز پی در پی با حكم‌های قضایی مواجه می‌شوند.
حساسیت به واژه «زن» در دولت نهم در ابتدای روی كار آمدن این دولت تا آنجا بود كه این واژه ماهها در اینترنت فیلتر شد. در حال حاضر نیز واژه «جنسیت» فیلتر شده و جستجوكنندگان باید برای جستجوی این واژه در اینترنت از فیلتر شكن استفاده كنند.

(اینجانظر بدهید)