انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و حقوق بشر ایران                                                                                       بازگشت به صفحه اصلی

نامه سامرند صالحی خطاب به کارگران،دانشجویان ومردم آزاده

نامه سامرند صالحی خطاب به کارگران،دانشجویان ومردم آزاده

دانشجویان و دیگر زندانیان سیاسی به حمایتهای شما احتیاج دارند!


عزیزان، بیش از سه هفته از دستگیری دانشجویان مبارز دانشگاه های ایران میگذرد!
تا به امروز تعداد زیادی از این دانشجویان در شرایط نا مناسب در زندان نگه داشته شده اند. این دانشجویان جرمی جز دفاع از خواسته های انسانی ما، جوانان، زنان، کارگران و دیگر مردم ایران ندارند.
متاسفانه امروز در ایران دفاع از حقوق کارگران، زنان ، کودکان، مبارزه برای آزادی وبرابری جرمی است نا بخشودنی.
جرمی که دانشجویان، پدرم محمود صالحی و منصور اسالو ودیگر زندانیان آزادیخواه هم بخاطر آن در زندانند و دارند دوران محکومیتشان را میگذارنند!
چرا بايد تلاش برای برگزاری روز جهانی کارگر، روز دانشجو و روز زن محکوميت و زندانی در پی داشته باشد. چرا بايد دانشجويان وکارگران زندانی و خانواده هايشان بخاطر دفاع از حقوق اولیه خود دچار محروميتها و بی حقوقی های بشوند که در دنيايی امروز کم سابقه است. ایا اين جماعت حق کسی را خورده اند؟ حاصل رنج و زحمت مردم را به يغما برده اند؟ آزادی، کار، مسکن، بهداشت و نان مردم را به گرو گرفته اند؟ دستور جنگ و بمباران مدارس و بيمارستانها را صادر کرده اند؟ شبانه به خانه های مردم ريخته، آنها را دستگير، زندانی و شکنجه کرده اند؟!!
مردم آزاده، روز جمعه، ۷ دی ماه ، مصادف با ۲۸ دسامبر ۲۰۰۷ روز حمایت از دانشجویان زندانی اعلام شده است. دانشجویانی که بارها خواهان آزادی محمود صالحی اسالو ودیگر زندانیان شده اند وحمایت خود را از آنها اعلام کرده اند. همان دانشجویانی که محمود صالحی در شرایط نا مناسب جسمی و در زندان از خواسته هایشان پشتیبانی و از آنها حمایت کرده است. امروز این دانشجویان به حمایتهای ما نیاز دارند!
دوستان، پدرم محمود صالحی به شدت از درد ناشی ازکلیه ، پروستات، نا رسائی قلبی، سردرد، و فشار خون رنج می برد. در حال حاظر وضعیت جسمی اش به شدت وخیم است. یکی از کلیه‌های او از کار افتاده و بدلیل محرومیت از مداوای موثر، کلیه دیگرش نیز دارد از کار می‌افتد. فشار خون او متغییر و چربی قندش بالا رفته است، او روزانه بیشتر از دو بار بیهوش میشود. عدم مداوای کلیه، بر قلب وی نیز تاثیر گذاشته است. پاهای او ورم کرده و تزریق بیش از حد امپول آرام بخش، سلامتی او را بیشتر به مخاطره میندازد. مسئولان و دکتر بهداری زندان تایید کرده اند که محمود صالحی قادر نیست باقی مانده حکمش را در زندان بگزراند و با قاضی نیز حرف زده اند که وی (قاضی پرونده) دستور داده پدرم را به پزشک قانونی برده تا بفهمند که آیا تحمل ماندن در زندان را دارد یا نه .
با این وصف آقایان دکتر بابایی و همایون پور دکترهای پزشک قانونی اعلام کرده اند که محمود صالحی قادر به سپری کردن باقی مانده محکومیتش هست. ادعای که تمام زندانیان وحتی زندان بانان بر نادرست بودن آن آگاه هستند.
دوستان، چاره ای نداریم جز اینکه بار دیگر از شما،آزادیخواهان بخواهم برای آزادی دانشجویان و دیگر زندانیان سیاسی از جمله محمود صالحی تلاش کنید!
سامرند صالحی
3/10/1386
H_samrand@yahoo.com
www.samrand-h.blogfa.com


Anonymous ناشناس
  ۷/۱۰/۸۶ ۵:۰۵ قبل‌ازظهر

با دروود
دوست عزیز میدانم در شرایط خوبی نیستی ولی مقاومت باید کرد و تسلیم این جنایت کاران نشد همچنان که پدر بزرگوارت این از خود گذشتگی را ادامه میدهد.به امید روزی بهتر

(اینجانظر بدهید)