انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و حقوق بشر ایران                                                                                       بازگشت به صفحه اصلی

دستگیری دو دانشجوی دیگر


خبرنامه امیرکبیر: پس از یک هفته نگرانی و بی اطلاعی خانواده و دوستان مهدی اللهیاری از وضعیت وی، امروز شنبه ۸۶/۹/۲۴ با مراجعه خواهرش به دادگاه انقلاب بالاخره مشخص شد که وی نیز دستگیر شده است.
مهدی الهیاری از شنبه بعد ازظهر(۱۷/۹) هیچ تماسی با دوستان و خانواده خود نداشته است و احتمال می رود که شنبه بعدازظهر یا یکشنبه صبح (۵ روز پس از مراسم ۱۶ آذر) دستگیر شده باشد و مشابه موارد دیگر دستگیری ها هیچ گونه خبری به خانواده او داده نشده است.
لازم به ذکر است که این دانشجو در مراسم روز ۱۳ آذر در دانشگاه تهران حضور نداشته است. پس از پیگیری های خواهرش در دادگاه انقلاب و دریافت برگه استعلام و تماس تلفنی وی با بازپرس شعبه ۲ امنیت مشخص شد که وی نیز درزندان اوین به سر می برد.
مشابه اتهامات وارده به سایر دانشجویان، اتهام اول این دانشجو نیز اقدام علیه امنیت داخلی ثبت شده است. مهدی الهیاری امروز بعدازظهر با خواهرش تماس گرفت و به وی گفت که در اوین است.
همچنین طی خبر دیگری ‌تجمعی روز پنج‌‌شنبه پانزدهم آذرماه به مناسبت روز دانشجو از سوی گروهی از دانشجویان دانشگاه آزاد کرمانشاه در دانشکده فنی این دانشگاه برگزار شد و بیانیه‌ای که متعاقباً از سوی این دانشجویان در پاسخ به اتهاماتی که بسیج دانشگاه آزاد کرمانشاه به برگزارکنندگان تجمع پانزده آذر نسبت داده بود صادر گشت.
عصر سه‌شنبه بیستم آذر پارسا کرمانیان (کرمانجیان) یکی از برگزارکنندگان تجمع در حین پخش بیانیه‌ی مذکور در حیاط دانشکده فنی توسط مأموران حراست این دانشگاه دستگیر و پس از گذشت یک ساعت با حضور افرادی از اداره اطلاعات که به درخواست مسئولان حراست دانشگاه در محل حاضر گشته بودند تحویل مأموران اطلاعاتی گردید و به مکان نامعلومی انتقال داده شد.
گفتنی‌ست پارسا کرمانجیان که پس از اخراج از دانشگاه دولتی به دلیل فعالیت‌های دانشجویی در رشته‌ی معماری دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل می‌باشد هنگام دستگیری و انتقال به اتاق حراست دانشگاه توسط مأموران که به شیوه‌ای خشونت‌آمیز انجام شد و با الفاظ توهین‌آمیز همراه بود با فریاد “انسان را حیوان خطاب می‌کنند!” و “مرگ بر فاشیسم” به رفتار توهین‌آمیز مأموران حراستی با خود اعتراض کرد.
همچنین گروهی از دانشجویان به دنبال این اتفاق با تجمع در مقابل اتاق حراست دانشکده فنی و با دادن شعار “دانشجوی زندانی آزاد باید گردد” خواستار آزادی پارسا کرمانجیان شدند که این تجمع نیز پس از پانزده دقیقه با دخالت مأموران حراست پایان یافت. گفتنی است که هنوز از وضعیت این فعال دانشجویی خبری در دست نیست.

(اینجانظر بدهید)