انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و حقوق بشر ایران                                                                                       بازگشت به صفحه اصلی

تحصن در مقابل دفتر مرکزی عفو بین الملل (لندن) در دفاع از دانشجویان زندانی


بیش از یکماه از دستگیری دهها نفر از فعالین و رهبران دانشجوئی دانشگاههای مختلف ایران میگذرد. همه اخبار رسیده از زندانها حاکی از شکنجه های وحشیانه این دانشجویان توسط مامورین امنیتی و سپاه پاسداران است. اتهامات واهی اغتشاشگری به فعالین یک اعتراض بسیار مسالمت آمیز، و پاپوش دوزی ارتباط با احزاب سیاسی اپوزیسیون، یک توطئه و پرونده سازی آشکار است.

از طرف دیگر علیرغم تلاش وکلا و خانواده ها، آنها تا کنون اجازه ملاقات با دانشجویان زندانی را نداشته اند. حتی از محل نگهداری تعدادی از آنها خبر موثقی در دست نیست. خانواده ها، دوستان و همکلاسی های آنها در نگرانی جدی شبانه روزی به سر می برند. حمایت های داخل و خارج از ایران بی شک تاثیرات خود را داشته و دارند. اما تا زمانیکه این عزیزان آزاد نشده اند، این نگرانی ها به قوت خود باقی است. لذا ما جمعی از ایرانیان تصمیم گرفتیم برای رساندن فریاد آزادیخواهی و حق طلبی آنها و با خواست آزادی فوری و بی قید شرط تمام دستگیرشدگان، تحصنی سازمان دهیم. لذا از روز دوشنبه ١٤ ژانویه تا جمعه ١٨ ژانویه ٢٠٠٨، هر روز از ساعت ٩ صبح تا ٦ بعد از ظهر در مقابل دفتر مرکزی عفو بین الملل خواهیم بود. و ازهمه مردم آزادیخواه و تمام احزاب و سازمانهای انسان دوست میخواهیم که به این تحصن و تلاش برای آزادی این عزیزان بپیوندند.

در این رابطه از سازمان عفو بین الملل بعنوان مرجع ذیصلاح بین المللی خواهان اجرا مفاد زیر هستیم:
تلاش برای آزادی فوری و بی قید و شرط دانشجویان زندانی تلاش برای قطع فوری و بلادرنگ هر گونه شکنجه جسمی و روحیتلاش برای دسترسی دانشجویان زندانی به وکلای مدافع خود تلاش برای تامین ملاقات فوری خانواده دستگیر شدگان با دانشجویان دربند
درکنار همه تلاشهای این سازمان ما خواهان اعزام هیئتی از طرف آن به تهران برای بررسی همه امکانات و ملزومات لازم در خدمت این امر در کنار خانواده ها و وکلای محترم این عزیزان در محل هستیم.

آدرس عفو بین الملل:
1 Easton StLondon, WC1X 0DW, UK
نزدیکترین ایستگاه قطار:
Farringdon station and kings cross station

هماهنگ کنندگان تحصن:
نسرین پرواز - تلفن:07930525382
دیبا علیخانی - تلفن:07956499118
ایمیل: release.students@yahoo.com
کمپین دفاع از دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب
١٠ ژانویه ٢٠٠٨
برای اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت رسمی این عزیزان مراجعه کنید:
http://www.azady-barabary.net

(اینجانظر بدهید)