انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و حقوق بشر ایران                                                                                       بازگشت به صفحه اصلی

يک ايرانی بنيان گذار کالج بين المللی در اسپانيا، با ضربات چاقو از پای درآمد

در پی اعلام خبر قتل منوچهر فرهنگی، بنيان گذار کالج بين المللی آی سی اس در اسپانيا، پليس آنکشور اطلاعات تازه ای را منتشر کرده است. منابع پليس اسپانيا عقيده دارند اين قتل که بر اثر اصابت ضربات چاقوی زنی ناشناس اتفاق افتاد می تواند با انگيزه سياسی صورت گرفته باشد.
بنا بر اين گزارش قاتل منوچهر فرهنگی بعدازظهر چهارشنبه پس از به صدا در آوردن زنگ خانه او بدون آنکه حرفی بزند سه ضربه چاقو به شکم وی وارد کرده و متواری شد.
شهادت يک زن اسپانيايی و تصاوير ضبط شده توسط دوربينها که در اختيار پليس اسپانيا قرار گرفته حاکی است که زن مظنون بين ۲۸تا ۳۰ سال سن دارد.پليس مادريد اعلام کرد اين قتل يک روز پس از جر و بحث منوچهر فرهنگی در شهرک آلکوبنداس با زنی که در حال چسپاندن پوسترهای تبليغاتی جمهوری اسلامی بود صورت گرفته است.
منوچهر فرهنگی اهل کرمان و زرتشتی بود. وی بنيان گذار يکی از مهمترين کارخانه های داروسازی در ايران بود و اکنون در مدرسه ای که وی در اسپانيا تاسيس کرده ۶۰۰ دانش آموز با ۴۸ مليت مشغول به تحصيل هستند.
Iranian academic Manuchehr Farhangi stabbed to death in Madrid http://www.payvand.com/news/08/mar/1262.html

(اینجانظر بدهید)