انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و حقوق بشر ایران                                                                                       بازگشت به صفحه اصلی

بازداشت اردشیر کریمی خیاوی، مهدی کیانی و آیدین قره باغی، ۳ دانشجو در اردبیل


خبرنامه امیرکبیر: شب گذشته اردشیر کریمی خیاوی، مهدی کیانی و آیدین قره باغی، سه دانشجو در اردبیل بازداشت شده و نیروهای امنیتی پس از تفتیش و بازرسی منازلشان، کتابها و کامپیوتر شخصی این دانشجویان را با خود برده اند.

اردشیر کریمی خیاوی، قائم مقام انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل و صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه دانشجویی خزر، مهدی کیانی دبیر سابق انجمن شعر و ادب “بیلیم” دانشگاه پیام نور اردبیل و آیدین قره باغی دانشجویانی هستند که پنجشنبه شب، ۲۲ فروردین، توسط ماموران اداره اطلاعات اردبیل بدون ارائه حکم جلب دستگیر شده و تا کنون اجازه برقراری هیچ گونه تماسی با وکیل و خانواده را نداشته اند.

خاطرنشان می شود انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اردبیل نقش مهمی در سازماندهی دانشجویان هویت طلب آذربایجانی داشته و تا بحال چندین بار با انتشار نامه های سرگشاده به ادامه تبعیض زبانی در آذربایجان اعتراض نموده است. آخرین نمونه از این نامه دو نامه سرگشاده خطاب به رئیس صدا و سیمای اردبیل و نماینده یونسکو در ایران بود که همزمان با روز جهانی زبان مادری انتشار یافت. این دو نامه که سیاستهای زبانی حاکم بر ایران را زیر سوال برده بود.

(اینجانظر بدهید)